Dean's Office

The Dean's Office is a place where you can handle all formalities related to your studies. You can obtain documents, submit applications for changes in your study program, and get information about fees and scholarships. The Dean's Office will also assist you with matters related to diploma exams and contacts with the Dean. 

Contact

2 Garbary st, building G, room G005, Bydgoszcz, Poland
tel.: +48 52 567 00 45
fax: +48 52 567 07 36
e-mail: dziekanat@byd.pl  

Godziny otwarcia

Monday: closed
Tuesday: 10:00-14:00
Wednesday: 10:00-14:00
Thursday: 10:00-14:00
Friday: 10:00-14:00
Saturday: 8:00-14:00
Sunday: closed

Below is a detailed list of matters you can handle there.

Dean's Office

Diploma exams information

.

Aby przystąpić do egzaminu dyplomowego, należy przesłać skany następujących dokumentów na adres e-mail dziekanat@byd.pl:

  • Strona tytułowa pracy dyplomowej
  • Oświadczenie woli autora (pobierz)
  • Oświadczenie dotyczące terminu egzaminu dyplomowego (pobierz)
  • Podbita karta obiegowa (pobierz)
  • Raport z Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA) w formacie PDF (student otrzymuje raport od promotora). Studenci składający projekt dyplomowy są zwolnieni z posiadania raportu JSA.

 

Dodatkowo można dołączyć dokument „Osiągnięcia studenta” – informacje te zostaną uwzględnione w suplemencie do dyplomu.

Studenci filii zamiejscowych powinni sprawdzić obowiązujące wymogi w swoim oddziale i składać dokumenty zgodnie z lokalnymi zasadami.

Diploma exams information
What do we need to do in the office?

What do we need to do in the office?

  • Your student ID
    (after uploading a correct photo to the ISAPS system) 
  • A certificate of enrollment 
  • Documents confirming the completion of studies 
    • certificate of completion, 
    • diploma
  • Clearance form 
  • Documents submitted during the recruitment process
    (e.g., high school diploma)

Before your visit, contact the Dean's Office to ensure that the documents are prepared.

  • Application to the Rector: 
    • for reinstatement on the student list, 
    • for termination of the study agreement, 
    • appeal against a lower-level decision. 
  • Original diploma thesis 
  • Other documents, if for some reason you cannot submit them electronically

Organization of the academic year

.

  • 01.03.2025 - 22.06.2025 sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 17.04.2025 - 22.04.2025 przerwa wiosenna
  • 23.06.2025 - 06.07.2025 sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 23.06.2025 - 20.07.2025 egzaminy dyplomowe
  • 21.07.2025 - 07.09.2025 wakacje letnie
  • 08.09.2025 - 21.09.2025
  • 22.09.2025 - 30.09.2025 poprawkowa sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 22.09.2025 - 30.09.2025 wakacje letnie

Kierownicy jednostek organizacyjnych Uczelni zobowiązani są do zapewnienia warunków do realizacji zaplanowanych godzin zajęć dydaktycznych. 

Kierownicy jednostek organizacyjnych Uczelni, mogą za zgodą Rektora, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, określić inną organizację roku oraz ustanowić dodatkowe godziny wolne od zajęć. 

Dopuszcza się realizację zajęć w systemie hybrydowym, które na studiach niestacjonarnych mogą być planowane także w piątki od godziny 16:15. 

 

Organization of the academic year
What else can we do for you?

What else can we do for you?

We will assist you with the formalities related to: 

  • diploma examination 
  • change of study program 
  • appeal against the dean's decision 
  • appeal against the decision to remove from the student list 
  • individual study organization 
  • resumption of studies 
  • obtaining and extending conditional enrollment 
  • dean's leave 
  • repeating a year 
  • repeating a subject 
  • committee exams

You can download the necessary document templates for your studies from the ISAPS system. 

Some applications can be submitted through the ISAPS system. 

You can send a scan of each document to dziekanat@byd.pl

Good News!

Want to know more about the latest courses, trainings, and events at the WSG University? Join our newsletter!